alexandrasantos

Kategori: Resor

Weekend in STHLM

Lite blandade bilder från en grym weekend i Stockholm. Det var underbart att få känna lite storstadspuls och umgås med sina bästa vänner i världens sommarvärme!!

Olivia

På lördagkvällen besökte vi en italiensk restaurang som Lisa hade pratat en del om. Så himla mysig uteservering. Trots att det var på gränsen mot minusgrader kunde vi sitta ute då det fanns både fårskinn, filtar och värmelampor. Även maten var riktigt god, beställde en pizza med parmaskinka, parmesanost, ruccola och rostade pinjenötter, SÅ god! Så big tip om ni besöker Oslo någon gång.

OSLO - Day 2

Lördagen spenderade vi på stan, vi promenerade, stannade för att äta, promenerade lite till osv osv haha. Har i princip bara lagt pengar på mat denna resan men allt har varit såå sjukt gott och varje ställe så himla mysigt så det har varit värt det. I var och vartannat gatuhörn hittade man ett nytt litet café som hade små bänkar man kunde sitta på och dricka sitt kaffe i höstsolen, älskade det! Förutom att fika en massa åt vi, vad ryktet sa, Oslos bästa sushi. Den var verkligen drömgod! Smörfisken och laxen kan ju ha varit bland det godaste jag ätit! Är verkligen positivt överraskad över Oslo, så mysig och avslappnad stad som ger en känsla av att allt ligger i närheten trots att det är en storstad.

OSLO - Day 1

Nu är jag hemma från Oslo, en helg går ju alldeles för fort, hade gärna stannat lite till för vi har haft det så himla bra ända från att vi kom till att vi åkte! Helt klart värt 16h resa fram och tillbaka. Vi kom fram till Oslo och Lisas lägenhet efter mycket om och men, vi hamnade mitt i rusningtrafiken och att läsa av kartan var inte min starkaste egenskap haha. Väl ankomna gick vi ganska direkt ut för att se området där Lisa bor och handla lite mat inför kvällen. Efter middag och lite vin satte vi oss på en Pub i närheten. Vi var dock helt slut efter resan så vi gick mot lägenheten ganska tidigt den kvällen men somnade inte förrän sent, tänk vad mycket man kan ha att prata om efter lite mer än en månad ifrån varandra.

Weekend

En liten throw back från en weekend i Malmö och Köpenhamn med familjen

Imorgon bitti rullar bilen mot Oslo för några dagars umgänge med Lisa som numera bor där. Ska bli superkul och jag längtar till att få känna storstadspulsen igen! Har aldrig varit i Norge trots att det är vårt grannland så det ser jag fram emot. Nehe, dags att packa väskan! So long.

Take me anywhere

Lite blandade bilder från bland annat Thailand och Filippinerna.

Nu när hösten smyger sig på blir man direkt sugen på att boka en resa att se fram emot lite längre fram. Jag och Oscar ska förhoppningsvis åka iväg nu till vintern igen. Vi har dock inte bestämt oss vart än. Dubai och Kap Verde är två destinationer som vi funderat lite på. Det är ju lite närmre än Thailand. Hade dock inte tackat nej till en resa dit igen, finns ju en hel del mer att upptäcka än ön Koh Lanta.

De senaste dagarna - Thailand

De senaste dagarna har mestadels bestått av sol, bad, mat och shopping. Vi har även ridit på elefanter, något som var en upplevelse. Har tagit så mycket kort så jag orkar typ inte blogga för att slippa behöva gå igenom alla haha men här är ett urval av alla bilder! Imorgon kommer Oscars familj hit, det ska bli superkul! Tror även att vi ska försöka hinna med att åka till Phi Phi Island imorgon. På fredag åker vi till Phuket för en dags shopping och på lördag ska vi tillbaka hem till Sverige igen :(

Strandhäng

Lite mysiga bilder från stranden idag

Har varit riktigt varmt idag så att ligga på stranden från 10-16 som hemma funkar inte riktigt. Vi käkade lunch och framåt eftermiddagen begav vi oss tillbaka till hotellet. Stunderna i skuggan med en bok är faktiskt nästan lika uppskattade! Ikväll har vi hyrt moppe och åkt runt lite på ön. Det var tänkt att vi skulle åka till någon Sunset View Point men vi hittade inte riktigt dit. Men solnedgången fick vi se iallafall. Efter det tog vi en drink på stranden och avslutade med pannkakor med banan och nutella från ett gatukök.

Lanta animal Welfare

Idag har vi hängt på stranden och på Lanta Animal Welfare som är ett ställe för djur som är hemlösa. De får vaccin, mat blir steriliserade osv så får man komma dit och donera pengar, gosa med djuren eller adoptera ett att ta med hem. Fanns ca 50 katter som bara strosade omkring och ville bli klappade, hur mysigt?! Efter vi varit där begav vi oss till stranden där solen visade sig i några timmar, härligt! Nu ska vi snart ut och äta något :)

Godmorgon Thailand

Dett är lågvatten och högvatten här så på morgonen när vi kommer till stranden får vi typ vada genom kanaler och på kvällen vid solnedgången får man gå en bra bit för att nå strandkanten

Godmorgon! Klockan är 07 här och jag har precis vaknat. Ska väcka Oscar snart så vi kan gå ner och äta frukost innan vi beger oss till stranden. De senaste dagarna har vi haft lite otur med vädret. Januari ska egentligen endast ha en regndag men regnperioden verkar hålla på lite längre. Därför har vi underhållt oss med lite shopping på marknaden Saladan. Det finns mycket skit men också mycket fint, har köpt mig två träningsskor :) Idag verkar solen kika fram så det blir strandhäng hela dagen förhoppningsvis. Typiskt nog så har vi råkat komma emot någon inställning på kameran så alla bilder vi tagit de senaste dagarna är i sämre kvalité så det får bli några mobilbilder nu!

Long Beach

Vi gick och la oss tidigt igår och vaknade därför tidigt idag också, skönt att få in den rutinen på semester faktiskt! Vi åt frukost här på hotellet sedan gick vi ner mot stranden. Vi har badat, spelat strandtennis, solat och sånt man brukar göra på stranden haha. Sen åt vi lunch på någon mysig strandrestaurang där vi åt asgod thaimat, fan vad jag kommer äta här asså, räkor speciellt. Så sjukt gott! Nu har vi hängt vid poolen någon timme, blev lite mulet så vi ska snart duscha och leta reda på någon restaurang att äta på ikväll :)

First day in paradise

Nu är vi äntligen framme på Koh Lanta och vår lägenhet efter en jobbig hitresa. Efter lite sömn, lite mat och otroligt mycket sittande samt väntande är vi nu väldigt trötta. Vi har solat lite och badat på hotellet och snart ska vi utforska ön och ta något att äta. Är sugen på riktig thaimat, typ grillade tiggerräkor, nudlar och ris, guuud! Lägenheten vi bor i är helt underbar! Vi har stort kök, väldigt stor balkong, vardagsrum/matsal, ett varsitt badrum och två sovrum samt tv-apparater haha. Ser fram emot morgondagen då jag förmodligen kommer vara lite piggare än jag är just nu!

Koh Lanta

Hit åker jag och Oscar på fredag! Det ska bli helt sjukt underbart trots att det enda jag kan koncentrera mig på just nu är hur nervös jag är inför flygresan haha. Längtar tills vi är framme.